متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/07/25 - 17:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 208
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دکتر حسنیه تاجرزاده، الگویی الهام‌بخش برای همه دانشگاهیان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم بزرگداشت پروفسور حسنیه تاجرزاده، از او به عنوان الگویی برجسته برای تمام دانشگاهیان یاد و ابراز امیدواری کرد که جامعه دانشگاهی بتواند از دانش و تجربیات ارزشمند این اساتید گرانقدر بهره‌مند شود و راه خدمت به دانشگاه و کشور را همچون آن‌ها دنبال کند.

گزارش تصویری

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، مراسم تجلیل از نیم‌قرن مقام علمی دکتر حسنیه تاجرزاده با عنوان"۵۰ سال عاشقی" ۲۴ مهر ۱۴۰۳ باهمت دانشکده داروسازی و انجمن بیوفارماسی و فارماکوکنتیک ایران و با حضور دکتر سید رضا رئیس کرمی سرپرست دانشگاه، دکتر محسن امینی رئیس دانشکده، معاونین دانشگاه و دانشکده، رؤسای دانشکده‌های داروسازی سراسر کشور، صاحبان صنایع داروسازی، اساتید، دانشجویان، کارکنان، شاگردان و دوستداران ایشان در تالار رازی دانشکده داروسازی برگزار شد.
دکتر سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این مراسم با اشاره به حضور پرشور اساتید پیشکسوت و دانشگاهیان، اظهار داشت: «این جمع پرشور نشانه‌ای از عظمت و جایگاه والای دانشگاه علوم پزشکی تهران و اساتید آن است. من به‌عنوان رئیس دانشگاه، افتخار دارم که در کنار چنین بزرگان علمی و فرهنگی فعالیت می‌کنم. این حضور ارزشمند به من انگیزه‌ای دوچندان می‌بخشد تا در مسیر ارتقای دانشگاه و خدمت به کشور تلاش بیشتری کنم.»
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای دکتر تاجرزاده گفت: «ایشان نمونه بارز وطن‌دوستی، عشق به تعلیم و تربیت، و ارتباط صمیمانه با دانشجویان هستند. بازگشت به میهن برای خدمت به جامعه علمی و دانشجویان و اشتیاق بی‌پایان به آموزش و پرورش جوانان، از ویژگی‌های برجسته ایشان است که می‌تواند الگویی ارزشمند برای همه ما باشد.»
دکتر رئیس کرمی با تاکید بر نقش مؤثر اساتید بزرگی چون دکتر تاجرزاده افزود: «امیدوارم بتوانیم از این الگوهای بی‌نظیر پیروی کرده و همان‌گونه که ایشان با عشق و از خودگذشتگی به دانشگاه و کشور خدمت کرده‌اند، ما نیز در مسیر تعالی علمی و فرهنگی دانشگاه گام برداریم و افتخار خدمت به میهن را داشته باشیم.»
این مراسم به‌خوبی نشان داد که اساتید برجسته‌ای همچون دکتر تاجرزاده، علاوه بر ارتقای سطح علمی دانشگاه، ارزش‌های والای انسانی و فرهنگی را نیز در جامعه دانشگاهی ترویج داده‌اند، که همگان باید از آن الهام بگیرند.
در ابتدای این مراسم دکتر محمدرضا روئینی استاد دانشکده داروسازی و شاگرد دکتر تاجرزاده ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: بسیار خرسندیم که اولین حضور رئیس محترم دانشگاه، به دانشکده داروسازی هم‌زمان با مراسم نکوداشت استاد فرهیخته این دانشکده بوده است.  
استاد دانشکده داروسازی افزود: برای ما افتخار بزرگی است که بتوانیم برای اساتید فرهیخته دانشگاه مراسم تجلیل در شأن آنان بگیریم و جایگاه ویژه این عزیزان را بیش‌ازپیش به جامعه دانشگاهی بشناسانیم. 
در ادامه دکتر محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی، نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان بیان کرد: همه کسانی که امروز با عشق و علاقه قلبی در این جا حضور به هم رسانده‌اند به‌نوعی شاگردان دکتر تاجرزاده محسوب می‌شوند و ایشان به عنوان یک مأمن دلسوز برای همه اعضای دانشکده بوده‌ و هستند؛ ما این افتخار را داشته‌ایم که از حضور ایشان چه در کلاس‌های درس و چه از منش و رفتار و ویژگی‌های اخلاقی‌شان کسب فیض کنیم.
رئیس دانشکده داروسازی با اشاره به این موضوع که دکتر تاجرزاده پایه گذار یکی از شاخه‌های داروسازی نوین یعنی بیوفارماسی و فارماکوکنتیک است؛ گفت: دکتر تاجرزاده افراد زیادی را در این حیطه تربیت‌ کرده‌اند که هر کدام از آنها وزنه مهمی در دانشکده های داروسازی سراسر کشور به حساب می آیند.  
در ادامه دکتر سیمین داداش‌زاده استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیئت‌مدیره انجمن بیوفارماسی و فارماکوکنتیک ایران، دکتر امید سبزواری استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی و از شاگردان دکتر تاجرزاده درباره سجایای اخلاقی و مقام علمی استاد مطالب بسیار ارزنده ای ارائه دادند.
در پایان دکتر حسنیه تاجرزاده درمیان تشویق‌های ممتد حاضران به ایراد سخنرانی پرداخت و از همه دست‌اندرکاران این مراسم قدردانی و با مرور خاطرات خود نکات بسیار گرانبهایی از تجربیات زندگی علمی و شخصی خود بازگو کرد. 
ایشان جمله کلیدی را با مضمون "آینده چیزی نیست که ما به ارث می‌بریم؛ بلکه چیزی است که آن را می‌سازیم" را به مدعوین هدیه داد.
خبرنگاران: محبوبه بهلولی و زهرا حری

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,افتخارات,مشاهیر
  • کد خبر : 281506

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه
متن مورد نظر خود را جستجو کنید